Resident Evil: Umbrella Chronichles [NEWS]
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Discussione: Resident Evil: Umbrella Chronichles [NEWS]

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  1. #1
    SnakeEater L'avatar di SnakeEater
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    Resident Evil: Umbrella Chronichles [NEWS]

    1 - confermati come livelli giocabili la magione di Resident Evil I, la stazione di polizia di Resident Evil II e il treno di Resident Evil Zero.

    2 - Resident Evil Zero, I, II e II saranno rappresentati in questo nuovo capitolo. Probabilmente ci saranno livelli da altri giochi eccetto che da Code Veronica, che è stato escluso per questo capitolo.

    3 - Metà del gioco avrà luogo nei livelli presi dai precedenti capitoli, l’altra metà si svolgerà in location completamente nuove.

    4 - Carlos Oliviera sarà un personaggio giocabile. Wesker sarà un personaggio del gioco ma non si sa se sarà impersonabile o meno.

    5 - Ritorneranno il lanciamissili e il lanciagranate.

    6 - Grazie all’oscillazione del Nunchuck si potrà muovere leggermente la telecamera per svelare oggetti nascosti e potenziamenti.
    La tua firma supera almeno un limite massimo in quanto a dimensioni ed il limite di peso. Ti ricordiamo quindi che la larghezza massima consentita è di 500 pixel, l'altezza di 158 ed il peso di 40960 bytes. Ti inviamo inoltre a leggere il regolamento per ripassare le disposizioni in merito.

  2. #2
    hbkhhh
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    Interessante,l'ho letto dal sito dove snakeeater ha preso la fonte

  3. #3
    Cris92
    Ospite
    Bene, attendo molto questo gioco.

  4. #4
    my only bride is Cyanide L'avatar di Yuzo Morisaki 91
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    Leggete bene, sembrerebbe che anche la telecamera libera (cui ci si era appigliati in mancanza della libertà di movimento; a me non importava nulla, il compromesso era abbastanza ingente da non suscitare leve sul mio interesse) sia fottuta.

  5. #5
    aka Mister_Birra L'avatar di aleword
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    Io ho letto anche un altro aspetto più o meno negativo: quelli che hanno provato il gioco si sono trovati davanti ad un titolo in cui dovevi sparare agli zombi per mezzora. Vabbè che l'arcade ormai è ai massimi livelli... ma cristo, manco uno stralcio di avventura


    Ecco qua
    - The 20 minutes gameplay they experienced were all out action. No horror moments. A constant shootout with killing Zombies, Crows and Dogs. The camera was tilting very fast from one direction to another, focusing on the enemies that were closing in. There was a lot of blood on the screen, especially when you got bitten.
    Uff...sempre meno interessante IMHO
    Ultima modifica di aleword; 6-05-2007 alle 21:34:58

  6. #6
    aka Mister_Birra L'avatar di aleword
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    Se volete tutti i dettagli, questo è il riassunto più corposo di tutto l'articolo, apparso in un forum: http://www.metalgearsolid.org/forum/...331&highlight=
    -------

    What a coincident. I just happen to own it. I didn't buy it though, I didn't even knew the magazine existed. A friend of mine, who works at a gaming shop, gave it to me. I wasn't even going to read it.

    I'll try to sum it up.


    Introduction:

    The truth behind the dismantlement of the umbrella corporation, that's what "Resident Evil: The Umbrelly Chronicles" is all about. The playable translation did came as a surprise though. As the lights truned back on, after the one and a half minutes long trailer, every reporter in the room seemed to have the same question mark floating above their heads: "A Lightgun-Shooter??"

    - "What we're trying to do with "The Umbrella Chronicles" is to concentrate on the shooter aspect of the Resident Evil franchise, and to intensify it." says the producer Masachika Kawata.

    - Just like a lightgun-shooter, the game is leading you through the whole experience automatically on rails. All you have to do is to aim at the screen in first person view and press "B" to shoot.

    - "This in not a continuation but a whole new concept." says Kawata.

    - The game can be viewed as a sightseeing-tour, where you'll get to visit all the old, famous places from the Resident Evil franchise history. The mansion from the first one, the police station from the second, as well as the elegant train from "Zero", just to mention some of them.

    - Almost half of the game takes place at those recycled scenes, from Resident Evil Zero to 1, 2 and 3. The other half leads you ultimately to the stronghold of the enemy/company.

    - The 3D environments will be rendered in real time, and can be, in terms of quality, compared with the Game-Cube titles.

    - You'll get to choose from multible characters to play with. I.a. Rebecca Chambers, Billy Coen, Chris Redfield, Jill Valentine and Carlos Oliviera. Though Wesker will appear as well, he wasn't confirmed as being also playable, but maybe.. .

    - Like in most lightgun-shooter's, you will take on the game as a duo. The teams are divided to Chris and Jill, Rebeccas and Billy and Jill and Carlos. Though there won't be much interaction between characters. Sometimes you'll get to hear things from them like "Let's look for survivors!" but that's about it. You might get the chance to play it in co-op, but it's not confirmed in the magazine.

    - The demo they played was only in single player mode.

    - The 20 minutes gameplay they experienced were all out action. No horror moments. A constant shootout with killing Zombies, Crows and Dogs. The camera was tilting very fast from one direction to another, focusing on the enemies that were closing in. There was a lot of blood on the screen, especially when you got bitten.

    - To reload your weapon, you have to tilt the remote quickle down. The amount of ammunation is displayed >around< the crosshair.

    - Besides the usual pistol, shotgun and mg combination. Capcom is also promising to bring back most of the old famous weapons like the rocket and grenade launcher. Nothing about new weapons were mentioned in the article.

    - There will be quick time events where you'll need to push a certain button to counter an surprise attack. In that moment the camera switches back and you'll get to see both characters models doing whatever they do to fight back.

    - You can also manipulate the camera to a certain level. You can tilt the view around with the nunchuck, that way you get to spot objects like ammunition, health or weapons. Most of them are hidden in or behind other objects which you will need to shoot to uncover them. You pick them up with the A button.

    - There will be things you can destroy, like doors, windows and furniture. You can also shoot down paintings (you heard right!) as well as shoot out the lights.

    - The crimson-head zombies will also appear. As well as some of the giant mutated bosses like the snake. All for the sake of action and splatter.


    Well, that was basically the whole article. Pretty lame actually. Luckily I didn't waste money for that.

    There's also a small interview with Kawata. Nothing really special though. He's asked why he chose to develope for the Wii..? : "Because of the opportunities with the controller, it's a wonderful machine, and just perfect for "the umb. chronicles."

    Why did you ignore Code Veronica X..? : "We chose to only implement Zero, 1, 2 and 3, since that's where the Umbrella Corp. is mostly represented. We wan't to focus on the history of Umbrella."

    The Resident Evil lightgun-shooters aren't the most successful titles of the franchise, why another one..? : "We played with different ideas during developement, but eventually decided to go first person view. Since we wanted to concentrate more on the action and the shooting, and less on the movement, we found that perspective as the best choice.

    Will there ever be another Resident Evil in the old style on the Wii..? : "We haven't decided on that yet. We think a lot about the future of the franchise, and the best ways to keep on telling its stories."



    I once read a comment from another game developer (I can't remember his name), who was asked what he thinks about the Wii. He said something very interesing. Although it's quite brave what Nintendo does, and there is some potential in their idea with the controller, they're still running at risk to find themselves supported with unoriginal games based on a gimmick, rather than a gimmicky controller implemented into a original game. He wouldn't wanted to develope a game only for the sake of the controlling device. That's what Capcom is basically doing with The Umbrella Chronicles >IMO<.

    I'm a huge Resident Evil fan, but I'm not hyped about this game at all.

    La frase in grassetto la dico pure io.

  7. #7
    Sborro seduto! XD L'avatar di Solidus Snake
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    voglio vedere NEMESISSSSSS!!!!
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  8. #8
    my only bride is Cyanide L'avatar di Yuzo Morisaki 91
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    Citazione aleword
    Se volete tutti i dettagli, questo è il riassunto più corposo di tutto l'articolo, apparso in un forum: http://www.metalgearsolid.org/forum/...331&highlight=
    -------

    What a coincident. I just happen to own it. I didn't buy it though, I didn't even knew the magazine existed. A friend of mine, who works at a gaming shop, gave it to me. I wasn't even going to read it.

    I'll try to sum it up.


    Introduction:

    The truth behind the dismantlement of the umbrella corporation, that's what "Resident Evil: The Umbrelly Chronicles" is all about. The playable translation did came as a surprise though. As the lights truned back on, after the one and a half minutes long trailer, every reporter in the room seemed to have the same question mark floating above their heads: "A Lightgun-Shooter??" Oh yeah

    - "What we're trying to do with "The Umbrella Chronicles" is to concentrate on the shooter aspect of the Resident Evil franchise, and to intensify it." says the producer Masachika Kawata.
    Ma non mi dite; il cagata effect però lo temevate e ve lo siete schivato con comodo eh?
    - Just like a lightgun-shooter, the game is leading you through the whole experience automatically on rails. All you have to do is to aim at the screen in first person view and press "B" to shoot. Quando si dice profondità, interazione, coinvolgimento, tecnologia, spazio, virtualità.....

    - "This in not a continuation but a whole new concept." says Kawata.
    Un concept nuovo dove? Forse in Resident Evil? No, assolutamente, considerando i precdenti peraltro mooolto confortanti....

    - The game can be viewed as a sightseeing-tour, where you'll get to visit all the old, famous places from the Resident Evil franchise history. The mansion from the first one, the police station from the second, as well as the elegant train from "Zero", just to mention some of them. Un bel modo per rinfrescarsi la saga ai suoi antichi fasti........

    - Almost half of the game takes place at those recycled scenes, from Resident Evil Zero to 1, 2 and 3. The other half leads you ultimately to the stronghold of the enemy/company. Per fortuna ci sono le premesse per una longevità eterna ed una varietà incalzante......

    - The 3D environments will be rendered in real time, and can be, in terms of quality, compared with the Game-Cube titles. Gustosissima marmellata di merda

    - You'll get to choose from multible characters to play with. I.a. Rebecca Chambers, Billy Coen, Chris Redfield, Jill Valentine and Carlos Oliviera. Though Wesker will appear as well, he wasn't confirmed as being also playable, but maybe.. . Wow, ora sì che le cose cambiano.....

    - Like in most lightgun-shooter's, you will take on the game as a duo. The teams are divided to Chris and Jill, Rebeccas and Billy and Jill and Carlos. Though there won't be much interaction between characters. Sometimes you'll get to hear things from them like "Let's look for survivors!" but that's about it. You might get the chance to play it in co-op, but it's not confirmed in the magazine.

    - The demo they played was only in single player mode.

    Ma sì, facessero con calma quei compagni di osteria, si crogiolassero nella placida coerenza del loro progetto, coerenza nonostante la quale si può denotare un'innovazione epocale attorno al gioco

    - The 20 minutes gameplay they experienced were all out action. No horror moments. A constant shootout with killing Zombies, Crows and Dogs. The camera was tilting very fast from one direction to another, focusing on the enemies that were closing in. There was a lot of blood on the screen, especially when you got bitten.

    La nobile arte del terrore, del panico. Tutto questo sfruttando saggiamente le inquadrature forzate per creare un suggestivo bouqet d'immagini con meccaniche cinematorafiche, reinventando l'intelligente quanto antico sistema del pre-rendering
    - To reload your weapon, you have to tilt the remote quickle down. The amount of ammunation is displayed >around< the crosshair. Un capolavoro soprattutto per questo

    - Besides the usual pistol, shotgun and mg combination. Capcom is also promising to bring back most of the old famous weapons like the rocket and grenade launcher. Nothing about new weapons were mentioned in the article. Eh, beh, i caccia Amercani ci stanno come polpettine fritte

    - There will be quick time events where you'll need to push a certain button to counter an surprise attack. In that moment the camera switches back and you'll get to see both characters models doing whatever they do to fight back. Finalmente vediamo quello che ci pare, attraverso una profondità interattiva elevata all'ennesima potenza in un contesto di esclusività concessa dal Wii, pienamente sfruttato

    - You can also manipulate the camera to a certain level. You can tilt the view around with the nunchuck, that way you get to spot objects like ammunition, health or weapons. Most of them are hidden in or behind other objects which you will need to shoot to uncover them. You pick them up with the A button. Matti, trovare 5 munizioni pistola sarà come non mai prima........

    - There will be things you can destroy, like doors, windows and furniture. You can also shoot down paintings (you heard right!) as well as shoot out the lights. Non più, temo, visto quanto mi sono già trifolato l'armamentario dei bassifondi

    - The crimson-head zombies will also appear. As well as some of the giant mutated bosses like the snake. All for the sake of action and splatter. Questa è geniale, una scelta imprevedibile e curiosa da osservare nella sua implementazione. Un boss in uno shooter, chissà cosa ne verrà fuori!!


    Well, that was basically the whole article. Pretty lame actually. Luckily I didn't waste money for that.
    Cosa vuoi di più dalla vita?
    There's also a small interview with Kawata. Nothing really special though. He's asked why he chose to develope for the Wii..? : "Because of the opportunities with the controller, it's a wonderful machine, and just perfect for "the umb. chronicles." Sei il primo a poterlo dire, visto il lavorone che stai conducendo . Umbrella Chronicles sarà l'emblema dell'interazione, la nuova frontiera del motion sensing, l'eccesso della completezza d'intercalamento ludico, portando una serie illimitata di nuove possibilità affiancate al più evoluto dei controlli (monotasto)

    Why did you ignore Code Veronica X..? : "We chose to only implement Zero, 1, 2 and 3, since that's where the Umbrella Corp. is mostly represented. We wan't to focus on the history of Umbrella." Peccato, la perfezione sarà irragiunta ancora per un po', c'eri così vicino! Ma chi se ne frega su, piuttosto conitnuasse per questa strada di prosperità in una costante evoluzione. Cento di questi giochi

    The Resident Evil lightgun-shooters aren't the most successful titles of the franchise, why another one..? : "We played with different ideas during developement, but eventually decided to go first person view. Since we wanted to concentrate more on the action and the shooting, and less on the movement, we found that perspective as the best choice.
    Beh, le cose sono destinate a cambiare. E definire shooter questa poetica avventura è ingiusto, davvero.
    Bravi froge, soprattutto il movimento, nel capolavoro che vi apprestate ad offrirci ne mancherà sotto qualsiasi aspetto.
    Gira gira trovo un modo perchè il gioco si infili nel Wii da solo, e nelle sessioni più impegnate mi attrezzerò con un frullatore Candy per dare una rimescolata dove necessario (ma laddove ci fosse stata incolumità alla distruzione, ci penserebbe un acceso fattore emotivo.....)


    Will there ever be another Resident Evil in the old style on the Wii..? : "We haven't decided on that yet. We think a lot about the future of the franchise, and the best ways to keep on telling its stories."
    Ciò che ci interessava di meno
    I'm a huge Resident Evil fan, but I'm not hyped about this game at all.

    La frase in grassetto la dico pure io.
    O mio compagno di taverna, eccome se sottoscrivo......

  9. #9
    Metroid Fanboid L'avatar di true Gek
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    O mio compagno di taverna, eccome se sottoscrivo......
    Sinceramente? Ho capito poco o niente di quello che hai commentato/tradotto

  10. #10
    my only bride is Cyanide L'avatar di Yuzo Morisaki 91
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    Citazione true Gek
    Sinceramente? Ho capito poco o niente di quello che hai commentato/tradotto
    Non mi pare ci fosse molto da capire, n&#232; che fosse chiss&#224; quanto elaborato.
    Live or exist, sarcasmo is the key.

  11. #11
    Aggression L'avatar di Squall the beast
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    A me interessa sempre di pi&#249;

  12. #12
    Metroid Fanboid L'avatar di true Gek
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    Citazione Yuzo Morisaki 91
    Non mi pare ci fosse molto da capire, nè che fosse chissà quanto elaborato.
    Live or exist, sarcasmo is the key.
    Hem...Non ho capito comunque

    Non per il fatto del sarcasmo ma per il fatto che non riesco a contestualizzare il tutto

    Comunque Umbrella Croncles mi sta interessando sempre più. Spero soltanto che la varietà la farà da padrona, percè circa 20 ore di Only Shooting sarebbero logorroiche (oddio Serious Sam è un continuo spara spara però dai, è carino ) Per esempio sarebbe interessante se vi fossero delle sessioni alla The house of the deatn 4 dove scrollarsi di dosso gli zombie facendo particolari azioni con il Wiimote, oppure dover cercare di distruggere determinati punti dello scenario per danneggiare il boss, o ancora, potrebbero esserci dei punti estremamente tranquilli magari per poco tempo e ad un certo punto vi è un cambio repentino di telecamera perchè uno zombie vi sta assalendo. Insomma le carte in regola per essere un titolo buono le ha, speriamo soltanto che Capcom le sviluppi nel migliore dei modi. Mi interessa molto questo progetto!

    Temo lo comprerò qualunque sia il risultato, ma spero vivamente ne esca un buon gioco.

  13. #13
    frank east
    Ospite
    ho preso una decisione.






    capcom, prenditelo nel di dietro
    non lo compro. cio&#232;, al di l&#224; dell'eterna incazzatura per i motivi che sapete ne stanno parlando come se fosse il capolavoro del millennio. Un pilastro degli horror &#232; caduto. e per sempre temo.

    proprio non trovo lo stimolo
    Ultima modifica di frank east; 7-05-2007 alle 00:06:04

  14. #14
    Dovevo svegliarmi prima. L'avatar di SonOfL1berty
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    Uff sempre in peggio.
    Bei personaggi, belle locazioni, ma il gioco &#232; fin troppo ripetitivo.

  15. #15
    brawler anti-NoE L'avatar di Mario Sun
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    mi sto peroccupando sempre di + per sto gioco....

    OT

    sto pregando qualche casa per un bel gioco tipo unreal tournament con l'on-line... roba da sbavare.... visto l'andazzo di RE meglio un gioco del genere...

    o perchè no??? sarei contento anche con la conversione su wii du UT2004...

    fine OT


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