piccolo consiglio per upgrade
  • In diretta da GamesVillage.it
    • News
    • -
    • In Evidenza
    • -
    • Recensioni
    • -
    • RetroGaming
    • -
    • Anteprime
    • -
    • Video
    • -
    • Cinema

Visualizzazione risultati da 1 a 7 di 7

Discussione: piccolo consiglio per upgrade

Cambio titolo
  1. #1
    povero disperato L'avatar di lelepoci
    Registrato il
    03-07
    Località
    Padova
    Messaggi
    869

    piccolo consiglio per upgrade

    Salve a tutti. Io volevo cambiare SOLO la cpu ma con la mia k9n neo cosa posso metterci? pensavo di rimanere sull'amd (dato ke adesso ho un X2 dual core 4000+)

    Sono stato anke sul sito della MSI ma nn ho trovato niente. Ki ha la mia stessa scheda madre potrebbe scrivere cosa monta? grazie
    ADORO IL PATPAT
    Adoro toglierti la firma perché pesa troppo
    Shock85

    Shock85 non fai ridere

  2. #2
    John Karlson
    Ospite
    Citazione lelepoci Visualizza Messaggio
    Salve a tutti. Io volevo cambiare SOLO la cpu ma con la mia k9n neo cosa posso metterci? pensavo di rimanere sull'amd (dato ke adesso ho un X2 dual core 4000+)

    Sono stato anke sul sito della MSI ma nn ho trovato niente. Ki ha la mia stessa scheda madre potrebbe scrivere cosa monta? grazie
    sul sito ufficiale sono indicati come supportati fino al 5200+. ^_^
    Nulla toglie che qualche bios nuovo non ti dia la possibilità di montare qualche cpu più recente...

    ps. ma per consiglio per upgrade quindi ti riferisci a un consiglio per un acquisto, giusto? O.o

  3. #3
    povero disperato L'avatar di lelepoci
    Registrato il
    03-07
    Località
    Padova
    Messaggi
    869
    si si volevo cambiare cpu ma volevo sentire un po tutti per qualche consiglio. Giusto per nn prendermelo nel c***
    ADORO IL PATPAT
    Adoro toglierti la firma perché pesa troppo
    Shock85

    Shock85 non fai ridere

  4. #4
    John Karlson
    Ospite
    Citazione lelepoci Visualizza Messaggio
    si si volevo cambiare cpu ma volevo sentire un po tutti per qualche consiglio. Giusto per nn prendermelo nel c***
    Potresti dirci qual'è la cpu che vuoi montare, così la ricerca è più efficace.

  5. #5
    povero disperato L'avatar di lelepoci
    Registrato il
    03-07
    Località
    Padova
    Messaggi
    869
    in realtà nn ne ho una specifica. Pensavo di rimanere sempre sull'amd ovviamente + potente del 4000+. Cmq che versione hai trovato della scheda madre? quella che monto è la k9n neo - f v.1.0
    ADORO IL PATPAT
    Adoro toglierti la firma perché pesa troppo
    Shock85

    Shock85 non fai ridere

  6. #6
    povero disperato L'avatar di lelepoci
    Registrato il
    03-07
    Località
    Padova
    Messaggi
    869
    ho trovato le specifiche della scheda
    ModelBrandMSI ModelK9N Neo-F Supported CPUCPU Socket TypeAM2 CPU TypeAthlon 64 X2 / Athlon 64 / Sempron FSB1000MHz Hyper Transport (2000 MT/s) ChipsetsNorth BridgeNVIDIA nForce 550 MCP MemoryNumber of Memory Slots4×240pin Memory StandardDDR2 800 Maximum Memory Supported4GB Dual Channel SupportedYes Expansion SlotsPCI Express x161 PCI Express x12 PCI Slots3 Storage DevicesPATA1 x ATA100 2 Dev. Max PATA RAIDNV RAID 0/1/0+1 JBOD SATA 3Gb/s4 SATA RAIDNV RAID 0/1/0+1 JBOD Onboard VideoOnboard Video ChipsetNone Onboard AudioAudio ChipsetRealtek ALC883 Audio Channels8 Channels Onboard LANMax LAN Speed10/100/1000Mbps Rear Panel PortsPS/22 COM1 LPT1 USB4 x USB 2.0 Audio Ports6 Ports Onboard USBOnboard USB6 x USB 2.0 Physical SpecForm FactorATX Dimensions12.0" x 7.8" Windows VistaCertified for Windows Vista FeaturesPower Pin24 Pin PackagingPackage ContentsK9N Neo-F
    User Manual
    Driver Disk
    Rear I/O Panel Shield
    IDE/PATA Cable
    FDD Cable
    SATA Cable
    Power Cable Manufacturer WarrantyParts2 years limited Labor2 years limited
    Introduction

    A full featured motherboard with plenty of power, the MSI K9N Neo-F is great motherboard for anyone needing to replace or upgrade their system. Equipped with an AMD socket AM2, suitable for Athlon 64 and Sempron processors, including the X2 and FX series, the K9N Neo-F is more than capable of handling anything you may want to run. Using the Nvidia nForce 550 chipset the K9N Neo-F supports up to 4GB of DDR2 memory for supreme power.

    It also includes a gigabit Ethernet port, 7.1 channel onboard sound, and 4 SATA ports. Those 4 ports, let you add multiple hard drives to the system, the mobo supports RAID 0, 1, 0+1, and JBOD. The K9N Neo-F has multiple expansion slots to use including one x16, and two x1 PCIe slots, plus an additional three PCI slots. Build a powerful system: the K9N Neo-F is a solid foundation.



    Highlights

    AMD Socket AM2
    This motherboard supports AMD’s Socket AM2-based CPUs, including the Athlon 64 X2, Athlon 64 and Sempron series. With a 2000MHz system bus using Hyper Transport Technology and support for dual-channel DDR2 RAM, AM2 motherboards form the basis for phenomenal system performance.
    NVIDIA nForce 550 MCP for Mainstream Users
    NVIDIA nForce 550 MCPs deliver outstanding quality and performance to casual PC users, gamers and business users alike with advanced SATA 3Gb/s RAID and High Definition Audio features.
    PCI Express x16 Graphics Interface
    The latest PCI Express x16 graphics interface delivers over 3.5 times the bandwidth of AGP 8X to support the latest high-performance graphics cards.
    SATA II with RAID Support
    The second generation SATA interface delivers up to 300MB/sec transfer speed, doubling that of the first generation Serial ATA. Four 3Gb/s SATA II ports support RAID 0, RAID 1, RAID 0+1 and JBOD for better performance and enhanced data security.
    Gigabit Ethernet Connectivity
    The MSI K9N Neo-F features a fast Gigabit network interface for high-speed LAN connections at up to 1000Mb/s data transfer rates. Gigabit LAN is ideal for supercharged seamless streaming of Internet audio and video content.

    Photo Gallery




    Quick Specs

    CPU Socket TypeAM2CPU TypeAthlon 64 X2 / Athlon 64 / SempronFSB1000MHz Hyper Transport (2000 MT/s)North BridgeNVIDIA nForce 550 MCPMemory StandardDDR2 800PCI Express x161SATA 3Gb/s4PATA1 x ATA100 2 Dev. MaxMax LAN Speed10/100/1000MbpsUSB4 x USB 2.0Form FactorATX

    ADORO IL PATPAT
    Adoro toglierti la firma perché pesa troppo
    Shock85

    Shock85 non fai ridere

  7. #7
    povero disperato L'avatar di lelepoci
    Registrato il
    03-07
    Località
    Padova
    Messaggi
    869
    allora nessun consiglio?
    ADORO IL PATPAT
    Adoro toglierti la firma perché pesa troppo
    Shock85

    Shock85 non fai ridere

Regole di Scrittura

  • Tu non puoi inviare nuove discussioni
  • Tu non puoi inviare risposte
  • Tu non puoi inviare allegati
  • Tu non puoi modificare i tuoi messaggi
  •