[F2P] Dungeons & Dragons: Neverwinter [Thread Ufficiale]
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Discussione: [F2P] Dungeons & Dragons: Neverwinter [Thread Ufficiale]

Cambio titolo
  1. #1
    Rinascita L'avatar di michele990
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    [F2P] Dungeons & Dragons: Neverwinter [Thread Ufficiale]




    Release Date: 2013

    Sito Ufficiale

    F2P

    OPEN BETA








    Giocatori GV

    Nutria@Nutria
    VriffVenolo@painmakerit






    Community Italiana, canale di Chat Italia e coordinamenti vari

    Allora, per i giochi Cryptic è stato creato tempo fa il canale di chat apposito. Tale canale è comune anche agli altri giochi Cryptic (CO, STO) e potete usarlo per contattare altri Italiani direttamente in-game, cercare compagni di gioco, organizzare instance e parlare della Juve che si compra gli arbitri se volete xd.

    Per entrarci, dovete seguire i seguenti passi:

    1) Andare sul vostro pannellino di chat in basso a sinistra, cliccare la freccia-triangolino e selezionare "new tab"
    2) Andare sulla seconda schermata (dovrebbe chiamarsi New Channel, vado a memoria)
    3) sulla riga "create/join" dovete scrivere Italia e poi fare Join. Siccome il canale già esiste, vie entrerete automaticamente.

    Come già detto altre volte, il Server per la community Italiana è Dragon, se ne avete scelto un altro per i vostri PG non vi preoccupate perchè a breve dovrebbe esserci il merge di tutti i server.


    Neverwinter

    Neverwinter è il nuovo videogioco basato su Dungeons & Dragons Forgotten Realms. E’ un gioco di ruolo free to play con combattimenti action, dove i giocatori assumono il ruolo di eroi giunti a Neverwinter nel bel mezzo di un attacco da parte di armate di non morti comandati da Valindra Shadowmantle. Dopo che l’attacco viene respinto, i giocatori vengono coinvolti da numerose minacce per la città di Neverwinter e della Sword Coast.


    Come si differenzia dalla miriade di altri MMORPG presenti sul mercato?



    Neverwinter è l’unico MMORPG ufficiale di Dungeons & Dragons ed è basato interamente su Forgotten Realms. Attinge a decenni di materiale e abbiamo lavorato a stretto contatto con la Wizards of the Coast nel produrre un gioco che ha catturato l’essenza di D&D. Neverwinter ha anche optato per un combattimento in stile action, dove i giocatori devono mirare i loro attacchi, oltre a schivare e bloccare i colpi dei nemici. Questo aggiunge un tocco molto viscerale al gameplay e mantiene alto il tasso di adrenalina! La cosa più importante è che abbiamo introdotto il Foundry system, il quale permette di assumere il ruolo di Dungeon Master! La Foundry consente di creare mappe e missioni, per poi pubblicarle online e renderle disponibili ai vostri amici. E’ un ottimo modo per aggiungere le proprie storie al mondo di Forgotten Realms.
    Ultima modifica di michele990; 3-05-2013 alle 22:47:51

  2. #2
    Utente L'avatar di melancholiaII
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    oh speriamo sia decente, la costa della spada si merita un ottimo lavoro come minimo

  3. #3
    Rinascita L'avatar di michele990
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    Un pò di gameplay ofs (risalente ad aprile scorso).


  4. #4

  5. #5
    Utente L'avatar di Rasen
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    Sarà B2W?

  6. #6
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    Sarà B2W?
    boh, non ne ho idea! mi attrae sopratutto per l'editor

    Ricordo sul primo nwn con l'editor aurora feci delle belle cose

  7. #7
    Rinascita L'avatar di michele990
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    Succose novità riguardanti l'editor

    While it’s been a little quiet on the Foundry news side we’ve recently gotten a hold of a couple screenshots and are extremely excited to share them with you. We’ll go through what’s been changed from the STO Foundry, and what’s completely brand new.
    The first screenshot shows the costume builder and the second shows the exterior map editor.
    Costume Builder



    Here we have Cryptic’s new costume builder. Right away we get the nice grid preview that seems to be everywhere in the Foundry.
    When creating a new costume the Author starts off with a large number of pre-built costumes. The types of costumes and variety of each costume is enormous. These pre-built costumes are also ones that already exist in the game as the currently selected costume Orc Throg the Ravenous has a description that implies that it is found in the tower district. One of the things that Andy said at PAX is that when an asset is created for Cryptic content, it will be added to the Foundry, so it seems like they’ve been doing so, at least with costumes.
    Once the Author accepts a base costume they can then start customizing the individual options as they see fit. Some of the customization options can be seen in the preview grid when looking at the different variations of each specific actor type. A large variety of hairstyles, facial modifiers and accessories are evident, and are to be expected in a Cryptic game.
    Exterior Map Editor


    Now we have the Exterior Map Editor. While much of it is not that different from Star Trek Online’s current map editor, several things immediately stand out.
    First of all there is the grid preview again for the detail objects. Fans of banners, rejoice as here is evidence of a large number of different banners to choose from. Undoubtedly other detail objects will have this level of attention as well.
    There are also three different options to sort the detail objects.

    • Kit
    • Type
    • Light

    It is unknown what Kit may be. Type is self explanatory (Wall, Banner, Chair etc), while Light may allow the Author to filter by details that can be used as light sources.
    Next are the new tabs available in the library. The ones that appear in NW but not STO are:

    • Clusters
    • Traps
    • Teleporters

    While clusters may be a little ambiguous of a title, traps and teleporters are more straightforward. Traps are most likely environmental dangers that the players must solve or use to their own advantage. The ability to teleport players and other NPCs has been a long standing request of STO authors, and the teleporter tab may be the result of this. However until we have an explicit explanation or have it shown to us we can only speculate.
    Another new feature can be seen in the detail panel at the bottom. Currently an NPC group named “Drow Patrol (#633)” is selected. Under the name you can see that the Behaviour option has been set to Patrol and has an Add Point button beside it. This feature was originally slated to make it into the STO Foundry for the Season 6 update but didn’t make the cut. In the map editor we can see the patrol path seems to be controlled via the red circles. The pathing logic also seems to take into account terrain when it builds the patrol route.
    One small thing to note is how the Position is based off of feet not metres like STO. This caused some issues in STO as some systems used metric and others used imperial so it looks like they’ve settled on the imperial system.
    There are also a couple things that are unidentifiable on the Exterior Map Editor. There are two green circles with down arrows near the Player Spawn icon (the circle with the blue person), and there are a few large circles mixed in with the smaller circles (that are most likely detail objects).
    Other Changes

    There are several other changes evident in the screenshots that aren’t specific to the Costume or Map Editor.

    • Item Tab
    • New Menu Option
    • Chat Box

    One is the Item tab on the left. This tab will allow the Author to create customized items that the players would use in the mission. An example would be returning a prized family heirloom to a noble. A future possible feature would be the ability to create weapons or armor in the Foundry that the player could keep after finishing the quest. Stats would be generated by Cryptic of course.
    There are two new menu options at the top:

    • Respec
    • Help

    Respecing may be the ability to change the Author’s Foundry character for testing purposes. One complaint that STO Foundry authors had was that they couldn’t test missions for all levels because the Foundry characters were locked at level 1. With respecing the Author can make sure that the mission is suitable for players of different levels and class.
    Finally the chatbox makes its entry into the Foundry, something Cryptic has changed in the NW Foundry perhaps due to feedback from STO. Hopefully for STO authors this along with all the other new features and improvements makes its way into their Foundry soon. For those of you itching to get into Neverwinter’s Foundry, you’ll have to either wait for closed/open beta or play when it’s released which is currently scheduled for Early 2013.

  8. #8
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    Nuovo video


  9. #9
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    Preview della classe wizard


  10. #10
    Utente L'avatar di Rasen
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    Non mi pare malaccio il sistema di skill.
    Ma per segnarsi alla beta?

  11. #11
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    Non mi pare malaccio il sistema di skill.
    Ma per segnarsi alla beta?
    https://register.perfectworld.com/nw_splash

    Nuovi screen






  12. #12
    Utente L'avatar di Rasen
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    C'è il tasto "Access Beta" ma senza una key non serve a nulla.

  13. #13
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  14. #14
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  15. #15
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    mi sono registrato alla beta giusto ieri

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